Világról szóló élmények - ahol az út a cél

Világról szóló élmények - ahol az út a cél

Amikor a légitársaság fizet a repülésért - Santorini-Athén a Volotea járatán

2018. október 18. - Legjobb Áron

 

Igazán csábító árakat kínál szinte az összes útvonalára ezekben a napokban a Ryanair. Ezért gyorsan nagyon sok időpontot és útvonalat átnéztem, hogy melyik lehetőség lenne a legjobb, melyik úti cél a legcsábítóbb. Végül egy Budapest-Athén-Budapest repülőjegy lefoglalása mellett döntöttem.

 

Európa sok országába és városába megfordultam már, de eddig Görögország kimaradt. Régi vágyamat valósíthatom majd meg decemberben, amihez a kedvező ár mellett az volt a segítségemre, hogy a Ryanair a téli menetrendben sűríti az athéni útvonalán a járatait, így találtam egy olyan párosítást, amikor csütörtök reggel száll fel a gépük Budapestről és már délelőtt meg is érkezik Athénba, míg másnap késő este van a visszaút.

Ez másfél nap városnézésre, remélve azt, hogy a görög fővárosban még ilyenkor is aránylag kellemes az idő, nem kell metsző hidegre és jeges szélre kalkulálnom. De azért körülnéztem a helyfoglalási rendszerekben, hátha látok valami kedvező belföldi repülőjegy ajánlatot, mert nekem bőven belefér az is, ha csak pár órám van egy úti célon, magáért a repülésért és a megérkezésért is hajlandó vagyok szinte bárhová elutazni.

A Ryanair-nek vannak görög belföldi járatait is, és ebben az időszakban 6, 60 euro-ért lehet egy útra jegyet foglalni az Athén-Santorini-Athén járata, ami bőven az a kategória, amin nem gondolkodik sokat az ember. Ráadásul napi két járatuk van, ami jó csatlakozást kínál. De még jobb, ha két különböző légitársasággal repülhet az ember - természetesen csak annak, aki szereti a változatosságot -, és miután nagy örömömre találtam egy Volotea járatot Santoriniről Athénbe, aminek a menetrendje megfelelő volt, a visszautat az utóbbi céggel fogom megtenni.

vlt.png

Az ő jegyáruk igaz egy picit magasabb volt - 15 euro -, de már olyan régóta kerestem a lehetőséget arra, hogy megismerjem a szolgáltatásukat, hogy nem volt kérdéses, hogy őket választom. A Volotea légitársaságot 2012-ben alapították - spanyol üzletemberek - és abban különbözik a többi low cost cégtől, hogy megpróbálják azokat az útvonalakat kiszolgálni, amelyek kiesnek a nagyobb cégek figyelméből. Ennek megfelelően a legkülönbözőbb európai városok között repülnek, ott, ahol üzletet látnak. Az indulásukkor szó volt arról, hogy Budapestre is fognak repülni, de ez végül nem valósult meg eddig (Bécsbe és Prágába van járatuk). És érdemes figyelni az akcióikat, mert rendszeresen szoktak 1 euro-s, vagy hasonlóan baráti árú repülőjegyeket kínálni.

A jegyfoglalás visszaigazolásában figyeltem fel arra a meglepő adatra, hogy a kifizetett összeget így számolták el: 

Passenger details
 
                   
  Passenger   Outbound  
 
 
 
 
Fare   -€5.60    
Taxes   €20.19    
 
   
 
     
 
Administrative fee       €0.41    
 
 
Total €15.00  
 

 

 Azaz fizettem 20.19 euro reptéri illetéket (amit elméletileg nekik tovább kell adniuk), valamint -5.60 euro-t a repülésért, azaz a Volotea fizetett nekem azért, hogy utazzam a járatukon.

A Volotea nagyon szimpatikus cégnek tűnik, remélem, hogy jól fogom magam érezni a járatukon és mindenképpen beszámolok majd a tapasztalataimról.

volotea.png

 

A repülőútért - Budapest-Athén-Santorini-Athén-Budapest - összesen 17.720 forintot fizettem, ami azt jelenti, hogy egy szakasz átlagára 4430 forint, ami szerintem egészen baráti összeg egy ilyen távolságú repülőútért.

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagrolszoloelmenyek.blog.hu/api/trackback/id/tr3514308833
süti beállítások módosítása