Világról szóló élmények - ahol az út a cél

Boeing 717 - repülés a Volotea Szantorini-Athén járatán

2018. december 30. - Legjobb Áron

 

Én mindig a kiscsapatoknak szurkolok és közelebb állnak a szívemhez azok a repülőgéptípusok is, amelyek valamiért csak kis darabszámban lettek legyártva. Ilyen a Boeing 717-es is, amelyből alig 156 darab készült pedig tapasztalatom szerint egy abszolút jól sikerült konstrukcióról van szó, amelyik sokkal sikeresebb is lehetett volna a légitársaságok és az utasok körében.

 

A legnagyobb baj az volt a típussal, hogy valójában nem is Boeing, mert a McDonnell Douglas fejlesztette ki a népszerű DC-9-es egyik kategóriájának a leváltására (MD-95-ös elnevezéssel), csak amikor a két cég 1997-ben egyesült, azután lett átnevezve. Azonban a Boeing termékpalettájába sehogyan sem illet bele, ott volt nekik a Boeing 737-es a legkülönbözőbb méretekben, így a megrendelt példányokat még legyártották, de az értékesítést már nem erőltették.

vlt.png

Kép forrása: www.volotea.com

Ennek következtében aránylag kevés légitársaság színeiben repült, nem olyan könnyen találkozik vele az utazó. A nyilvántartások szerint még 148 gép repül, de mindösszesen négy légitársaság színeiben (Delta Airlines, Hawaiian Airlines, QuantasLink, Volotea). Európai utazó a spanyol alapítású Volotea útvonalain találkozhat a típussal. Ők a legkülönbözőbb európai városok között működtetnek járatokat, Görögországban például belföldi célpontok között is.

Bár kicsi volt rá az esély, hogy típust cseréljenek az útvonalon, azért csak akkor nyugodtam meg, amikor megláttam a repülőtér esti fényeibe a gép jellegzetes formáját. Aránylag kevesen utaztunk ezen az estén a járattal. Az ülések nagyon kényelmesek voltak, érzésem szerint nagyobb lábtérrel, mint a szokásos. A Boeing 717-esen az egyik oldalán csak két ülés van, így ott sokkal komfortosabb utazni. A személyzet bár profin, de kifejezetten lazán végezte a munkáját. Érezhető volt, hogy ők is szeretnének minél hamarabb Athénban lenni. Mivel mindenki a fedélzeten volt és gyorsan elhelyezkedett, kb tíz perccel a menetrend szerinti idő előtt felszálltunk és a hivatalosan 50 perces utat alig 28 perc alatt teljesítette a járat. 

kep_023.jpg

A személyzet nem akart az utasoktól semmit, nyilvánvaló, hogy ennyi idő alatt semmit nem lehet végigkínálni, de senkinek nem is volt erre igénye. A gyors útért azt hiszem, hogy mindenki nagyon hálás volt, nekem mindenképpen sokat jelentett, hogy egy hosszú nap végén legalább harminc percet nyertem, ennyivel hamarabb lehettem az athéni szállodámban és pihenhettem le.

Összegzés:

A Volotea egy nagyon szimpatikus, utasközpontú cégnek tűnt nekem az első utazás alapján. A Boeing 717-es pedig kifejezetten kényelmes volt, nagyon csendes repülés közben, pedig a felszálláskor érezhető volt, hogy két erős motor repíti. Sajnálom, hogy nem készült a típusból több, mert népszerű lenne az utasok körében. Ha lehetőségük nyílik rá, akkor válasszák bátran a Volotea-t és a Boeing 717-est.


Érdekességek:

Érdemes figyelni az ajánlataikat, mert sok járatuk van - néha egészen érdekes útvonalakat is repülnek - és rendszeresen egészen alacsony áron is akcióznak. Aki belép a speciális programjukba - ez annak éri meg, aki többször is utazik velük egy évben, mert magas az éves tagsági díja - az akár 1 euro-ért is foglalhat jegyet náluk egy útra. 

Annak idején, amikor indult a cég, szó volt arról, hogy Budapestről is fognak repülni - be is jelentettek egy járatot, ha jól emlékszem Budapest-Velence lett volna -, de ebből eddig nem lett semmi. Remélem, hogy hamarosan Budapesten is feltűnnek majd a cég jellegzetes festésű Boeing 717-esei vagy Airbus 319-esei.

volotea.png

Kép forrás : www.volotea.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagrolszoloelmenyek.blog.hu/api/trackback/id/tr2114508230