Világról szóló élmények - ahol az út a cél

Világról szóló élmények - ahol az út a cél

Egy járattörlés tanulságai - mit tegyünk ha nem hoz haza a légitársaság

2019. június 21. - Legjobb Áron


Én is a Wizzair szerda esti Brüsszel/Charleroi-Budapest járatának utasai között voltam, így a saját bőrömön tapasztalhattam meg, hogy mit jelent az, amikor törlik az ember repülőjáratát és semmilyen tájékoztatást és segítséget nem kap. A tényeket és a tapasztalataimat most megosztom itt, hátha tudok segíteni azoknak, akik legközelebb így járnak.

 

A járattörlés lehetőségéről tud az ember, de egészen addig, amíg nem vele történik meg, nem tartja valós opciónak. Úgy utazunk, hogy hiszünk abban, hogy a légitársaság elvisz és hazahoz minket, legfeljebb késik egy kicsit a járatunk. Most sem idegeskedtem, bár értesültem arról, hogy a budapesti repülőteret átmenetileg lezárták, sőt, a késés lehetőségéről ekkor még a Wizzair is képes volt kommunikálni az utasokkal, küldött értesítést a várható csúszásról. Kicsit bosszankodtam, mert senki sem szereti, ha késik a járata, de nem tűnt reménytelennek a helyzet. Tudtam az interneten követi a történéseket, láttam, hogy feloldották a zárást és azt is, hogy 20 óra körül várható a mi járatunk budapesti indulása. 

wzz_2.jpgEgy ilyen gépet vártunk nagyon, de nem jött

 

 

Ültünk több százan egy aránylag kicsi épületben, várakoztunk és figyeltük, hogy mikor indul a járatunk, ami végül 22 óra 30 perc körül szállt fel Budapestről. Már csak mi és egy temesvári Wizzair járat utasai vártak az indulásra, amikor bemondták, hogy a másik járatot törölték. Nekik még egészen sok információt közöltek a hangosbemondón - például a kártérítési összegről -, de mi még akkor is azt gondoltuk, hogy ez minket nem érint. De elhangzott egy olyan információ is, hogy a Charleroi repülőteret 11 órakor bezárják, és nem sokkal később, szó szerint ránk is oltották a villanyt. Ekkor megjelent egy alkalmazott és azt mondta, hogy aki a budapesti gépre vár, az kövesse és kivezetett minket a tranzit területéről. Ekkor már megértettük, hogy ma este nem fogunk hazarepülni, törölték a járatunkat. 

Ott állt nagyjából 220 ember, aki a budapesti járaton utazott volna és még közel ennyi temesvári utas. A repülőtér azonban tényleg bezárt, az információs ablakokat, ahol intézkedtek volna bezárták, igaz, addigra már az is kiderült, hogy legkorábban a vasárnapi járatra tudnák átfoglalni a jegyünket. És ekkor szerda este volt, úgyhogy nem tűnt túl vonzó opciónak a négy napos várakozás. Az egyetlen információ, amit kaptunk, egy A/4-es lap volt, melyen két oldalon sorolták fel, hogy mire vagyunk jogosultak és miként tudjuk megoldani a jegyünk átfoglalását másik járatra. Mint később kiderült, semmi nem volt igaz abból, ami ezen a papíron szerepelt. A Wizzair ügyfélszolgálata éjszaka csak angol nyelven érhető el, ráadásul azon a számon, amit a papírlapon megadtak, a hölgy nem volt hajlandó segítséget nyújtani, mert azt állította, hogy teljesen más az ő feladata, nem a jegyek átfoglalása. Hát, ez igen érdekes. Érdeklődtünk más Wizzair-es telefonszámon is, de ott meg azt mondta az ügyintéző, hogy nincs törölve a járat, így nem tudják kezelni a problémát. A valóságban ekkor már legalább fél órája biztosan tudható volt, hogy a járatot törölték. Megadták még egy honlap címet is, ami kifejezetten arra van létrehozva, hogy az ember át tudja foglalni a jegyét, azonban azt sem tudtuk semmire sem használni (feltehetőleg azért, mert a Wizzair rendszerében ekkor még nem szerepelt törölt járatként a gépünk).

crl_apt.jpg

Szóval ott álltunk az éjszaka közepén egy repülőtér előcsarnokában, minden érdemi tájékoztatás nélkül, azzal az opcióval, hogy vagy várunk vasárnapig a hazautazással, vagy egy vagyont fizetünk ki egy másik repülőjegyért. Mert bármerre kerestünk, vagy azt láttuk, hogy teljesen tele vannak a járatok, vagy nagyon drágák. Voltak, akik nem vártak semmire, hanem nagyjából 300 euróért vettek másnap reggelre jegyet a Brüsszel-Budapest járatra a Brussels Airlines-re, de az sokunknak nem volt elfogadható megoldás. És miután semmilyen tájékoztatást nem kaptunk, próbáltuk összerakni azt, ami tudható és kikövetkeztetni azt, ami történni fog. Azt az interneten láttuk, hogy a Budapestről elindult gép végül Kölnben szállt le (a Charleroi repülőtér alkalmazottai azt mondták, hogy ők próbálták meggyőzni a Wizzairt, hogy a közeli Lille-be szálljon le a gép és busszal vigyenek oda át minket, de ezt az opciót ezek szerint a légitársaság elvetette). És ekkor még volt bennünk egy hatalmas hit, hogy majd ez a gép reggel átrepül értünk, vagy minket visznek el egy másik repülőtérre, esetleg Budapestről küldenek egy tartalék gépet, szóval, aki tudott aludt egy picit éjszaka, vagy próbált pihenni, és vártuk a reggelt. Egyetlen segítséget kaptunk a repülőtér alkalmazottaitól: hoztak hideg ásványvizet, amiért nagy köszönet nekik, mert ők legalább, ha sokat nem is tudtak tenni - hiszen pontosan annyi információt kaptak a Wizzair-től, mint mi, azaz semmit -, de legalább mutattak egy gesztust, hogy átérzik a helyzetünket.

De én nekem reggelre összeállt, hogy a Wizzair tényleg itt hagyott minket és ha arra várunk, hogy megoldják a helyzetet, akkor valószínűleg egy idő után folyamodhatunk Belga állampolgárságért, mert ha mi nem oldjuk meg, akkor itt maradunk örökre. Kisebb csapatokba verődve kerestük a megoldást. Nekem az segített, hogy nagy gyakorlatom van utazások szervezésében és mivel sokszor készítek terveket, így számos lehetőség van a fejemben arról, hogy honnan hova lehet eljutni. Így került képbe az eindhoveni repülőtér. Azonban a csütörtöki budapesti járatok - két gép is van -, teljesen tele voltak már. Szerencsére a lányomnak eszébe jutott Debrecen is, és oda pont volt járat csütörtökön és még hely is volt rá. Ekkor nagyjából reggel hat óra lehetett. Gyorsan megbeszéltük páran a lehetőséget és oda mentünk az ügyintézéshez, amely közben újra kinyitott, hogy át tudják-e foglalni erre a járatra a jegyünket. Ez szerencsére megoldható volt - ha nem, akkor megvettem volna az Eindhoven-Debrecen jegyet, mert az "csak" 40 euro lett volna és utólag kifizetettem a légitársasággal -, így meg volt a repülő, amivel haza fogunk jutni. Igaz, nem Budapestre, de legalább már Magyarországon leszünk, onnan pedig azért könnyen megoldható a hazajutás. Tehát érdemben ez volt az egyetlen segítség, hogy a repülőtéri iroda át tudta foglalni a jegyünket.


eindhoven_airport.jpgAz eindhoveni repülőtér - itt már egészen közel voltunk a hazajutáshoz

 

És nagy szerencsék volt, hogy Eindhovenből 15.55-kor indult a gép, és volt egy Flixbus járat, ami 9.40-kor indult Charleroi-ból - nem a repülőtérről, hanem a városközpontból - és egy brüsszeli átszállással 14.05-re Eindhovenbe érhetünk. Azt tudtam, hogy a repülőtér aránylag közel van a városközponthoz, azaz ki tudunk érni időben a géphez. A buszjegy pedig megfizethető áron volt, 4450 forintba került (Charleroi-Budapest útvonalra 35.000 forintért lett volna buszjegy és egy napot kellett volna utazni).
Végre volt megoldás, így a kis csapatunk bizakodva indult útnak. Szerencsére a Flixbus pontosan indult és érkezett, az eindhoveni megállója pedig ott volt, ahonnan a reptéri buszok indultak. El sem hittük, hogy időben és gond nélkül megérkeztünk idáig. Igaz, rögtön az a látvány fogadott, hogy a debreceni járat késik, amitől azonnal összerándult a gyomrunk, de azt gondoltuk, hogy két nap egymás után csak nem hagynak ott minket egy repülőtéren. És végül csak felszállt a gépünk - két óra késéssel, amiből 50 percet a repülőgépben ülve töltöttünk el - és este nyolc után pár perccel újra magyar földön voltunk. El sem hittük, annyira szürreális volt az utolsó 24 óránk, hogy reggel hatkor még fogalmunk sem volt arról, hogy miként fogunk hazajutni, hogy járunk majd Hollandiába is, hogy egy Eindhoven-Debrecen repülőjáraton fogunk ülni aznap délután. És meg is érkeztünk Budapestre, nagyjából ugyanabban az időpontban, mint június 19-én kellett volna, egy nap késéssel és sokkal kacifántosabban. 

És hogy mi ebből számomra a tanulság? Hogy az ember csak magára számíthat, illetve, hogy ha lehet, akkor próbáljunk összefogni. Nekem nagyon sokat számított, hogy páran összetartottunk, mert ilyenkor mindenkinél eljön egy holtpont a fáradságtól, a stressztől, és jó, ha más is figyel, tud gondolkodni a következő lépésen. Erőt adtunk egymásnak, biztatást, hogy bárhogy alakul segítjük egymást. És van az a pillanat, amikor tudni kell dönteni a további lépésekről. És ezzel együtt cselekedni is. És hogy fel kell készülni a váratlan helyzetekre. Ezen a járaton nagyon sokan utaztak úgy, hogy reggel jöttek és este mentek volna haza (én is így voltam). Nem hoztak meleg ruhát, nem hoztak telefontöltőt (nagy tanulság a számomra is: mindig vinni kell). 


Én rendszeresen repülők low cost - fapados -járatokkal és az esetek 99%-ban nagyon pontosak és normális szolgáltatást nyújtanak. Azonban számomra teljesen érthetetlen és elfogadhatatlan, hogy egy ilyen méretű vállalatnak, mint a Wizzair, nincs kidolgozott protokollja az ilyen járattörlésekre. Nem először fordul elő náluk és ők is nagyon jól tudják, hogy nagyon sokba fog nekik kerülni ez a hiba. Sokkal többe, mint az, ha kiküldtek volna értünk kora reggel egy gépet és hazaviszik az összes utast. Lesz kártérítés, büntetés és olyan presztízsveszteség, amit most még nem lehet forintosítani, de biztos, hogy jelentős hatása lesz. Spórolni az üzemeltetési költségeken kell, nem a kommunikáción. Nem hiszem el, hogy éjszaka nincs egy kompetens személy ügyeletben, aki kezeli a helyzetet. Ilyenkor azonnal közölni kell az utasokkal a tényeket és elmondani a tervet a megoldásra.

És ezt az esetet nem lehet a budapesti ideiglenes reptérzárra sem fogni, mert a járat felszállt, elindult értünk, útközben döntöttek a törléséről. Régóta figyelem a Wizzair működését, tudom, hogy komoly eredményeket értek el, de ez, amit most mutattak magukról - és nem először - egy olyan súlyos hiba a működésükben, amit ha nem javítanak ki rövid időn belül, akkor komoly negatív hatással lesz a működésükre (és soha nem lesznek igazi nagy cég, mert ahhoz minden területen professzionálisnak kell lenni). És azt sem fogadom el, hogy ha olcsó jegyet veszek, akkor ott lehet engem hagyni bárhol (és nyilvánvalóan voltak a járaton olyan utasok is, akik nem pár ezer forintért vettek jegyet). Szerződést kötöttem arra, hogy engem elvisznek ezen a járaton és a Wizzair nem úgy hirdeti magát, hogy "vegyen náluk jegyet, aztán vagy elvisszük, vagy nem". Ha én, mint utas nem bízhatok abban, hogy felszáll a repülőgépem, vagy ha valamiért mégsem, akkor legalább megoldást kínálnak a számomra, akkor a felajánlott szolgáltatás semmit sem ér. 

Egyetértek azzal, hogy ez az állapot - ez az eljárás, hozzáállás - elfogadhatatlan, változtatni kell rajta. És remélem, hogy a mi kálváriánk hozzájárul a változáshoz, így valami értelme is lesz annak, ami velünk történt. És lehet, hogy még most - június 21-én reggel - is van olyan utas, aki ott várakozik a charleroi-i repülőtéren. Csak remélni tudom, hogy mindenki hazajutott már azóta. És jó lenne tudni, hogy akikkel Kölnbe szállt le a Budapestről indult gép, azok milyen segítséget, tájékoztatást kaptak? Ők hogyan jutottak el végül az úti céljukig. 


Gyakorlati információ

Amikor a charleroi-i ügyintéző átfoglalta a jegyünket, akkor erről kinyomtatott egy igazolást, amin szerepelt a foglalás kódja. És ezzel a kóddal meg lehetett már keresni az új foglalást a Wizzair oldalán - van ilyen opció, hogy ha megadom a foglalást és az utas vezeték nevét, akkor láthatom a szükséges adatokat -, így mobilról be tudtunk csekkolni az Wizzair applikáción keresztül és meg volt a beszállókártyánk is előre, így azzal nem kell az eindhoveni repülőtéren külön foglalkoznunk. 

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagrolszoloelmenyek.blog.hu/api/trackback/id/tr714904768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kelly és a szexi dög 2019.06.22. 08:05:47

Régebben soxor utaztam velük, de amit mostanában hallani, azok alapján nekem már nem opció a Wizz...

Darth Revan 2019.06.22. 08:07:34

"Sokkal többe, mint az, ha kiküldtek volna értünk kora reggel egy gépet "

Hidd el, ha az lett volna az olcsobb, hogy kuldjenek ertetek egy gepet, akkor reggel mar ott lett volna.

"nem lehet a budapesti ideiglenes reptérzárra sem fogni"

Pedig ez okozta a galibat, emiatt kesett a gep. A bezart repteren pedig nem szallhattak le.

De ez nem mentseg arra, hogy magasrol szarjanak az utasokra.

Legjobb Áron · https://www.facebook.com/vilagraszoloelmenyek/ 2019.06.22. 08:10:04

@Darth Revan: Várjuk ki a végét, hogy mennyi lesz a kártérítés és büntetés végösszege. Azt gondolom, hogy eléggé magas összeg. A reptérzárást pedig addigra már feloldották a Budapest-Charleroi járat - ami minket vitt volna haza elindult, felszállt -, a törléséről a cég egyéb üzletpolitikai okból döntött. A késésre igaz lett volna a reptérzárlat, a törlésre már nem.

Gerardus A. Lodewijk 2019.06.22. 08:10:12

Először is gratulálok a szerzőnek a lélekjelenlétéhez, ahhoz, hogy nem esett minden ésszerű gondolkodást és cselekvést kizáró pánikba.

(Hogy két egymástól +/- 200 km-re lévő ny-európai nagyváros között majdnem 5 órát kell utazni, az szerintem teljes egyértelműséggel mutatja, hogy még Ny-Európában is nagyon-nagyon-nagyon sokat kellene javítani a tömegközlekedés színvonalán. De ez most mellékes.)

Mivel ez már a sokadik hasonló eset, úgy gondolom, hogy most már aztán legfőbb ideje lenne a lila-fehér bohóccsapatra egy nagyon durván észhez térítő erejű bírságot (forintban legalább nyolc- sőt akár kilencjegyű összeget) kiszabni, amit minden ismétlődő alkalommal duplázni lenne helyes.

Valamint az adott eseten túlmutatóan az európai jogalkotónak el kellene gondolkodnia a szerző által is említett előre kidolgozandó részletes járattörlési belső protokollok alkalmazásának kötelezővé tételén. Szükséges lenne továbbá elrendelni, hogy minden légitársaságnak minden általa kiszolgált repülőtéren legyen azonnali és a légitársaság terhére szólóan korlátlan intézkedésre jogosult képviselője (megbízottja), aki kizárólag a jogszabálynak van alávetve. Sőt talán nem lenne ördögtől való dolog a légitársaságok számára valamilyen arányú tartalék kapacitás (repülőgép, személyzet) készenlétben tartásának előírása sem. Amíg ezek meg nem valósulnak, addig nem igazán beszélhetünk tényleges fogyasztóvédelemről.

De ne legyek telhetetlen: igazából már annak is örülnék, ha pl. létezne a piacon járattörlés elleni (természetesen hatékony asszisztenciát is magában foglaló) biztosítás ésszerű áron.

euratom 2019.06.22. 08:10:31

Már a legelső Charleroi-Budapest Wizz-el is repültem, de a bádogbódé, a csomagcirkusz és a leírtakhoz hasonló esetek miatt is igyekszem NEM repülni se a Wizz-el sem a Ryanairrel. Sőt, még az is kiderült, hogy csomaggal utazva, főleg utaztatva 70+++-os családtagot a Brussels Airlines versenyképes is tud lenni. Amúgy meg nem kell annyit repülővel utazni. Miért? Meg kell nézni a Deep adaptation strategy videókat és lelohad az utazhatnék. Ez van, megszívtuk.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2019.06.22. 08:10:37

Nincs presztizs veszteseg, amig ilyen aron adjak a jegyeket, senkit nem erdekel, ez volt iden kb a 3., talan 4. hasonlo eset, amitol zeng a sajto, nem hallom a wizzairt panaszkodni, hogy esnek a jegyeladasok.

christophe 2019.06.22. 08:11:06

àlljatok ossze és pereljètek be a légitàrsasàgot,jo nagy sajto visszhangja lesz,ha 200 utas osszeàll,kapja majd a wizz rendesen a negativ kritikàkat,szerntem peren kivul fognak megàllapodni,veletek és gondolom nem lesznek szukmarkuak.

slowMotion 2019.06.22. 08:11:10

Erdekes lenne olvasni egy belso -wizzes- ember kommentjet az ugyrol. Inkognitoban ... persze

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2019.06.22. 08:11:17

Ügyes, így kell ezt csinálni, megszervezni magunknak. Abban viszont tévedsz, hogy az ilyen ügyek akkora presztizsveszteséget jelentenek, hogy jaj nekik. Soha nem volt jobb a szolgáltatásuk fennakadás esetén és ma is a leggyorsabban növekvő és egyik legnyereségesebb légitársaság. Kártalanítás meg nem jár, egyértelmű vis maior.

Legjobb Áron · https://www.facebook.com/vilagraszoloelmenyek/ 2019.06.22. 08:16:44

@Fillér B. Gusztáv: Várjuk ki a végét. És azért nem vis maior, mert a Budapest-Charleroi járat - ami minket vitt volna haza - a reptérzárlat után felszállt, elindult, a törléséről más okból döntöttek. A késése lehetett volna vis maior, a törlése már nem. Arra is rájöttem, hogy miért: azért mert időközben rájöttek, hogy nem tudnak még akkor éjszaka hazarepülni velünk, és a másnapi menetrendet nem akarták kockáztatni. Így leszállt a gép Kölnben, kirakta az utasait és azonnal visszarepült Budapestre (és nemcsak minkét áldoztak be, hanem az összes olyan járatot, amelyik nem ért volna vissza időben). A Ryanair aznapi budapesti járata például hajnali 1-kor szállt le Charleroi-ba, azaz a Wizzair is leszállhatott volna, csak a reggeli reptér nyitásig nem tudott volna felszállni.

Etniez 2019.06.22. 08:16:53

Pont ez az, amiért nem utazom Wizzair-el, csak ha nincs _semmilyen_ másik lehetőség.
Nulla kommunikáció, nulla segítőkészség és nulla kompenzáció.
Amíg a pénzt kell eltenni, addig megy a vigyorgás, de amikor baj van, akkor eltűnnek, mint szürke szamár a ködben.

Lesből Támadó Szárítókötél 2019.06.22. 08:17:09

Milyen jövőbeli presztizsvesztesegrol beszélünk? Presztizsveszteseg az, amikor egy ilyen után azt mondom, hogy köcsög Wizzair, soha többet nem repülök vele. Amikor egy Wizzair-es otthagyas után atfoglalom a jegyemet egy másik wizzaires járatra, az mutatja, hogy a legitarsasagnak semmitől sem kell tartania, mert ugyanúgy fog vele utazni újra az, akit otthagyott a szarban korábban, pusztán azért, mert olcsóbban viszi el az embert, mind a többiek.

juletræ 2019.06.22. 08:17:22

Nos, 3X volt szerencsenk eizzaireizni Charleroibol Bpre. A legutolso alkalomkor a Bprol indulo gep 2 orat kesett es ezert hajszal hijan lemaradtunk az utolso luxemburgi flibco buszrol-mindezt egy 3 eves kisgyerekkel.

Na ekkor dontotyuk el hogy ezt igy nem: vettunk egy BMWt es azzal megyunk ettol fogva Mo-ra. Meg a nemetorszagi dugok is kiszamithstobbak - es foleg sokkal baratsagosabbsk.

funfun 2019.06.22. 08:17:25

Azért olvastam végig a cikket, hogy olyan használható információt találjak, milyen jellegű ellátás, kártérítés jár ilyen esetben, különösen akkor, ha a légitársaság ennyire nem foglalkozik a pórul járt utasokkal. Tehát kihez kell fordulni stb.

Ehhez képest csak az események naplózását olvashattam. A "megoldás" pedig az, amit mindenki igyekszik magának megcsinálni, valami olyan járatot, akár viszonylag közeli repülőtérről.

Csalódtam.

Legjobb Áron · https://www.facebook.com/vilagraszoloelmenyek/ 2019.06.22. 08:24:37

@funfun: Sajnos az igazság - a valóság - pontosan az, amit a cikkben találtál. Nincs segítség, nincs kihez fordulni. Papíron jár szállás, transzfer, étkezési utalvány. A valóságban senki nincs a repülőtéren, aki érdemben képviselné a Wizzair-t, azaz nincs kihez fordulni. A telefonos ügyfélszolgálatuk sem ért semmit, nem segítettek. Lehetősége van az embernek utólag kártérítést kérni az elfogadható költségeire és kompenzációt, amit jogszabály ír elő (ebben az esetben ez 250 euro). Természetesen a nekünk járó jogok végén a Wizzair felsorol mindent, ami szerintük őket felmenti a felelősség alól. És hívtuk a brüsszeli magyar nagykövetséget és a külügyminisztériumot és ők sem nyújtottak semmilyen segítséget. Úgyhogy a valóság az, hogy saját magára van utalva az ember és utólag követelheti a pénzét vissza a plusz kiadásokra.

Etniez 2019.06.22. 21:17:27

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: De van. Most veszek éppen jegyet, drágább lesz mint a Viccair, de legalább tudom, hogy lesz tartalék járat és tájékoztatás.
Már egyre többen vannak így, remélem hamarosan elérjük a kritikus szintet.

Etniez 2019.06.22. 21:18:27

@Legjobb Áron: Lehetőséged van, nekem is volt annak idején, azt mondták hogy vis maior és nem fizettek. Beadtam bíróságra, ott is elmondták hogy vis maior és végül nem kaptam egy petákot sem a 8 órás késésre.
Szóval akkor beszéljetek kártérítésről, amikor a zsebetekben van a pénz.

ninimimi 2019.06.22. 21:21:02

"Nem hiszem el, hogy éjszaka nincs egy kompetens személy ügyeletben, aki kezeli a helyzetet."
Pedig hidd el! Nincs az magától, hogy kevesebb pénzért tud elvinni ezer kilométerre (légvonalban), mint a taxi a reptérre a szomszéd kerületből.
Annak a "csak" 1 embernek a költsége a kiszolgáló háttérrel tudod hány filléres utas hasznát viszi el? Dehogy tudod.
A rendszerváltás előtti állami monopólium 1 havi fizetésért repülte velem a Budapest - Berlin távot. Így mérgelődj!

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.06.22. 21:22:05

Halkan jegyzem meg, hogy az Airbus A321XLR rendelésből következtethetően a Wizzair hosszútávú jaratok beindítását tervez(het)i. Kíváncsi leszek azokra a beszámolókra, amikor Denpasarból kell majd hazajutni, lesznek itt még "világról szóló élmények"! :)

sterimar 2019.06.22. 21:22:20

@Legjobb Áron: "hívtuk a brüsszeli magyar nagykövetséget és a külügyminisztériumot és ők sem nyújtottak semmilyen segítséget."

Azért azt remélem nem gondolod komolyan, hogy egy Európán belüli járattörtlés esetén, a nagykövetség vagy a külügyminisztérium illetékes lenne.
A többiben igazad van.

beebite 2019.06.22. 21:23:00

Az a helyzet, hogy 22:30kor elguruló gépnél már nyilván tudták,h ogy nem ér oda Charleroi-ra, és kitérőre megy. Pontosan tudták, hogy majd lesz hőbörgés, és hogy majd vis major miatt nem kell semmi extra kártérítéssel bajlódni. Az utaslistából látták, hogy nincs rajta miniszter vagy élsportoló, így a balhé is max 1-2 nap, és pár blogposzt. Aztán meg mindenki ugyanúgy fog venni Wizz jegyet, aki eddig vett, mert ez a legolcsóbb. Ezt mind gyorsan átgondolták, és így is lett. A reptérzár pont elég volt ahhoz, hogy túl későn tudott csak elindulni BUD-ról, így meg fog állni a vis major.

zoli_ 2019.06.22. 21:23:18

Soha sem szabad nekiindulno fapaddal úgy, hogy nincs elég fedezet arra, hogy más módon hazajuss. Én épp most adtam be a bíróságra a tavalyi járattörlés miatti kártérítési igényemet. A fizetési meghagyásra picit fizettek, de nem eleget. Ha nem szolgáltatnak, akkor megoldom én. Amiért természetesen felszámítom a megfelelő díjakat. Napidíj, költségek, stb...
Nem sürgős, nem kenyérre kell... de fizessenek ha már nem képesek légitársaságként működni.

Expresszbusz · http://expresszbusz.blog.hu/ 2019.06.23. 13:17:27

Vajon miért nem Lille-be divertáltak? Régebben ez bevett gyakorlat volt, ha Charleroi zárása után tudott volna csak felszállni a gép.

Legjobb Áron · https://www.facebook.com/vilagraszoloelmenyek/ 2019.06.23. 13:21:49

@Expresszbusz: azért nem volt jó nekik Lille, mert mire oda átvisznek minket és felszáll a gép, addigra lekési az első reggeli járatát. A járattörlések ezen a napon arról szóltak, hogy ne boruljon fel a másnapi menetrendjük. A probléma az, hogy miközben megmentették a csütörtöki napjukat, mirólunk úgy elfeledkeztek, mintha sohasem léteztünk volna.

DarkWolf 2019.07.01. 07:53:54

@Legjobb Áron: remélem azzal tisztában vagy hogy a Nagykövetség se mindenható, nem tudnak az ágyukból kiugorva rohanni segíteni 24/7

UI: egyik családtagom a belga magyar követségen dolgozik jelenleg és nem túlzok ha azt mondom hogy látástól mikulásig tolják az ipart, ők is csak emberek akiket nem fognak hajnali egykor kiugrasztani az àgyból hogy wizzair helyett is az üfsz-ük legyenek.

Nem az ő felelősségük intézkedni mert a wizzair újra magasra tette a lécet inkompetencia terén.

hrgy 2019.07.02. 13:37:35

@DarkWolf: Én ezt másképp látom. A nagykövetségnek valóban nem tiszte a WizzAir helyett intézkedni, azonban itt 220 kimerült, éhes és szomjas emberről volt szó, gyerekekkel együtt. A külföldi nagykövetségek egyik hatalmas ereje az, hogy van helyismeretük, tudnak javasolni szállást, tudnak szervezni utazást, buszt stb., tudnak segíteni azoknak, akik talán életükben most járnak először nem hogy Belgiumban, de az országhatáron kívül is. Ennek elmulasztása hiba. Ha valaki komolyabban rosszul lett volna, az kinek a felelőssége? Mák, hogy nem voltak pl súlyos cukorbetegek a járaton, akik nem számoltak azzal, hogy + fél napig ismeretlen területen ragadnak.
süti beállítások módosítása