Mai hír, hogy a fővárosi kormányhivatal 300 millió forintos bírságot szabott ki a Wizzair-re öt repülőjárat jelentős késésével illetve törlésével kapcsolatban, mert a cég elmulasztotta az utasok megfelelő tájékoztatását. Ez így igaz, ezt én is megerősíthetem, mint az egyik érintett járat pórul járt utasa. És szuper, hogy az állam már komoly plusz bevételhez - talált pénzhez jut -, csak az a baj, hogy a Wizzair az érintett utasok kártalanításában is igencsak elmaradt, úgyhogy én jobban értékelném, ha végre felénk rendezné a számlát a Wizzair, és ebben lenne segítségünkre a fővárosi kormányhivatal és a kormány, ha már a fogyasztók érdekeit írják a zászlójukra.
Nem 30, 300 millió!
Az öt repülőgépen - átlagosan 200 utassal számolva - nagyjából 1000 ember utazhatott. Ha a Wizzair-nek valóban be kell fizetnie a bírságot, akkor ez azt jelenti, hogy fejenként nagyjából 300.000 forintba fáj nekik a megfelelő, korrekt tájékoztatás elmulasztása. Majd a Wizzair-nél kiszámolják, ha meglesz a teljes végszámla (minden kártérítéssel és büntetéssel együtt), hogy megérte-e így is a buli. Én remélem, hogy a bírság hatására eljutnak végre oda, hogy felülvizsgálják az utasaik felé történő kommunikációjukat, főleg akkor, ha valami gond van. Mert ezen bőven van mit javítani. Ha az egész cég úgy működne, ahogy ez a részük, akkor már rég nem lenne Wizzair.
De, az én gépemet június 19-én törölték. Ma augusztus 7-e van, és a Wizzair még nem volt képes kifizetni azokat a pluszköltségeket, amelyek kifizetésére azért kényszerültem, mert meg kellett oldanom a hazajutásomat. Amint hazaérkeztem, bejelentettem a kártérítési igényemet, számlákkal, úgy ahogy kell. A minimum az lett volna, hogy ezt az összeget azonnal átutalják, a jogszabályban előírt kompenzációval egyetemben, amit ilyen esetekre írnak elő. Még egyszer mondom, ennek kifizetése nem a légitársaság jóindulatán múlik, ezt jogszabály írja elő, azaz kötelező. Jó, úgy látszik nem a Wizzair-re nézve, mert ők nem fizetnek, de még csak nem is tájékoztatnak. És igen, itt vagyunk újra annál, amiért a mostani bírságot kiszabták rájuk: nem kommunikálnak az utasaikkal. Pedig spórolni nem a kommunikáción kell (és amint látjuk, nem is lehet, mert csak plusz költséget okoz).
Én nem tudok másra gondolni, mint vagy az van, hogy a Wizzair-nek annyira nincs pénze, hogy gondot okoz neki a kártérítések rendezése (ezt nem hinném), vagy csak egyszerűen sz..nak rá magasból, rohadtul nem érdekli őket a dolog, azaz az utasaik (inkább ez utóbbi lesz a válasz).
Nagyon jó lenne, ha a kormány és a hivatal végre arra is odafigyelne, hogy a Wizzair teljesíti-e az utasaival szemben a kártérítési kötelezettségeit, mert annak idején erre is elhangzott egy ígéret, hogy ellenőrizni fogják, hogy korrekten rendezze a légitársaság az ügyet. Én pedig azt tapasztalom, hogy nem, ezért megköszönném, ha vennék a fáradságot a kormányhivatalban, és végre a mi érdekünkben is rászólnának a Wizzair-re, hogy rendezze a számláját.