Világról szóló élmények - ahol az út a cél

Világról szóló élmények - ahol az út a cél

Így trükköznek a légitársaságok a koronavírus-járvány után

2020. június 28. - Legjobb Áron


Nagyon megviselte a légitársaságokat és a turizmus ágazatában tevékenykedőket is, hogy a koronavírus-járvány következtében teljesen leállt a nemzetközi turizmus. Most mindenki próbál bevételhez jutni, foglalásokat gyűjteni, hogy legalább a nyár menthető legyen valamennyire, de miután az utazókat már így is elég sok kellemetlenség érte a korábbi járattörlések és a jegy visszatérítések néhány légitársaság részéről tapasztalható eléggé zavaros és nem éppen ügyfélbarát kezelésével, egyáltalán nem mindegy, hogy milyen módszerekhez folyamodnak a cégek.

 

Amikor az ember utazást foglal, szeretne biztos lenni abban, hogy a légitársaság - vagy busztársaság, vasúti cég - valóban el fogja vinni a megadott időpontban a lefoglalt útvonalon. Miután egy utazás általában összetett dolog, ha egy eleme változik, akkor lehet, hogy az összes többi is bukni fog. A napokban olvastam, hogy Belgiumban nagy botrány lett abból, hogy a meghirdetett repülőjáratokat később nagy százalékban törölték. Fel is merült a gyanú, hogy a cégek egyszerűen így akarnak bevételhez jutni: az utas foglal, fizet, majd miután a járatot törlik, megpróbálják rávenni az átfoglalásra vagy arra, hogy fogadjon el vouchert. 


img_20190828_080502.jpg

 

Valami hasonló történt a magyar piacon is a napokban, amikor a Wizz Air rendezte át a menetrendjét. Ilyen előszokott fordulni, de az azért eléggé furcsa, hogy miután meghirdettek egy nagy akciót, ezzel ösztönözve az embereket a repülőjegy foglalásra, másnap rájönnek, hogy tulajdonképpen egy nagy hülyeség volt mindaz, amit a rendszerükbe feltöltöttek. Az internetet gyorsan elárasztották a pórul járt utasok panaszos bejegyzései. A Wizz Air a tőlük már megszokott fölényeskedő közleményt adták ki, hogy ők egyetlen úti célt sem töröltek. Biztosan így van, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy rengeteg járatot töröltek.

Olvastam olyan bejegyzést is, ahol a lefoglalt utazás visszaútja két nappal korábbra lett módosítva a menetrendváltozás miatt, és olyat is, akinek plusz éjszakát kell maradnia, mert az új menetrenddel már nem éri el a járatot, amit korábban kényelmesen. De van saját tapasztalatom is: egy olyan útvonalra foglaltam jegyet, amelyiken az akció alatt napi három járatból lehetett választani. Ebből másnap reggelre egy maradt! Most komolyan: mire gondoltak? Hogy megnézik az igényeket és ha nem foglalnak eleget egy járatra, azt másnap kiveszik a menetrendből. Ez egy nagyon veszélyes játék, öngyilkos taktika, mert így nagyon hamar el fogják veszíteni az utasok bizalmát. 

ryc.jpg


Szóval úgy tűnik, hogy jelenleg be kell kalkulálnunk a repülőjegyek foglalásába egy újabb bizonytalansági tényezőt, azt, hogy egy légitársaság törölni fog, ha nem lesz elég utas egy járaton. Ez pedig igen nagy probléma, amit nem old meg, hogy az ember visszakérheti a módosított jegy árat, ha nem felel meg neki az új menetrend, mert ha már foglalt szállást, belépőjegyeket, akkor azokat vagy elbukja, vagy kereshet más megoldást a repülésre, ami viszont drágíthatja az utat. Érdekes volt azt is látni, hogy a két nagy low cost cég milyen eltérően kezelte a kialakult helyzetet. A Wizz Air amíg lehetett erőltette a járatok fenntartását, majd már május 1-től meghirdette az újra indításukat (amiből a hírek szerint a legtöbb végül nem szállt fel). A Ryanair reakciója sokkal józanabb volt, ők csak júliustól indítják újra a kapacitásuk nagyobb részét, remélhetőleg megbízhatóbb működéssel. Jelenleg árakat tekintve is sokkal szimpatikusabb a Ryanair kínálata.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagrolszoloelmenyek.blog.hu/api/trackback/id/tr215972286
süti beállítások módosítása