Világról szóló élmények - ahol az út a cél

Világról szóló élmények - ahol az út a cél

Plusbus - Vonatjegyhez buszbérletet angliai utazásnál

2019. október 09. - Legjobb Áron

 

Egy megszállott világjáró mindig a maximumra törekszik, azaz megpróbálja a lehetőség szerinti legtöbbet kihozni egy utazásból. Ehhez pedig szükség van a különböző utazási formák kombinálásához. Legyetek bátrak, és ne féljetek más repülőtérről hazautazni, mint ahová érkeztetek, variáljátok a légitársaságokat, hogy a legjobb menetrend álljon össze, és használjátok a vonat- és buszjáratokat is, mert azokra is lehet nagyon jó árú jegyeket találni. Én most egy olyan lehetőséget mutatok meg, amellyel akkor tudtok élni, ha vonattal utaztok az Egyesült Királyságon belül.

 


És rögtön egy fontos tapasztalat az elejére: amikor foglaltam a vonatjegyet, akkor minden kis csatolmányt megnyitottam, mert kíváncsi voltam a tartalmukra. Így fedeztem fel a PlusBus jegyet, ami rögtön meg is tetszett nekem, mert azt ajánlotta, hogy mindösszesen 4 fontért egész nap utazhatok megkötés nélkül Doncasterbe és a vonzáskörzetében (egy egészen nagy zónán belül). A legjobb pedig az volt, hogy ebbe beletartozott a reptéri busz is, így azt már biztosan tudtam, hogy ezen a vonalon kétszer is fogom használni, és még egy kirándulást is beterveztem busszal, illetve ha úgy alakult volna a napi programom, akkor a városon belül is utaztam volna vele.


dsa_5.jpgMegjött a reptéri busz. A bérletem erre is érvényes volt
 

De egy kicsit előre szaladtam, mert az első lépés az volt, hogy el kellett döntenem, hogy melyik városba veszem igénybe ezt a kedvezményes napi jegyet. Ugyanis a vonatjegyem Doncaster és York közötti útra szólt (oda-vissza), és mind a két városban van PlusBus jegy, de csak az egyiket engedte a rendszer lefoglalni. Végiggondolva a programomat arra jutottam, hogy Yorkban nem lesz szükségem buszra, míg Doncasterbe biztosan, így az utóbbi mellett döntöttem.

 
A PlusBus jegynek van egy speciális feltétele, mégpedig az, hogy ez egy klasszikus jegy, vagyis nem küldik el e-mailben, hanem vagy felveszem a vasútállomáson, vagy postázzák. Ha Yorkot választottam volna, akkor egyszerűen ki tudtam volna váltani helyben is (a doncasteri pályaudvaron), de miután nekem az érkezés után, már a repülőtéren szükségem volt rá, így maradt a postai megoldás. Azt tudnotok kell, hogy Angliában nagyon sok vasúttársaság üzemeltet járatokat. Mivel én szeretem annál megvenni a jegyet, aki üzemelteti a járatot, így ki is nyomoztam, hogy ezen a szakaszon a London North Eastern Railway járatával - azaz a LNER-rel - tudok utazni, így náluk kezdtem el a jegyem lefoglalását (és miután már jóval az utazás előtt elkezdtem a keresést, annyira, hogy még nem volt elérhető akciós jegyár erre a vonalra, így beállítottam náluk egy értesítést, amit korrekt módon meg is kaptam, amikor megnyitották a kedvezményes foglalás lehetőségét). 



Csakhogy ők a jegyek kipostázását csak Anglián belül vállalják (ezért sima levélként 1 fontot kérnek). De ez sem tántorított el, mert él ismerősöm kint, és mivel még bőven volt idő, nem láttam akadályát annak, hogy a hozzá elpostázott jegy elérjen hozzám is Budapestre. De közben még keresgéltem, és találtam egy olyan vasúttársaságot, amelyiknél tudtam ugyanerre a járatra foglalni, ugyanazon a kedvezményes áron, viszont ők azt is vállalták, hogy Magyarországra is elküldik a jegyet (ezért 7 fontot kértek, gyorspostával, amit bevállaltam, mert szerettem volna látni a rendszer működését). A vonatjegyet és a PlusBus jegyet vasárnap vettem meg online, amit a cég másnap postára adott és egy hét múlva rendben meg is érkezett hozzám. A küldeményben benne volt a PlusBus jegy és a vonatjegyek is oda-vissza. 

 

plb.JPGÍgy néz ki a kinyomtatott PlusBus jegy



 
Végül a buszjegyet négy útvonalon használtam: Doncaster repülőtér - Doncaster központ oda-vissza és Doncaster központ - Cronisbrough oda-vissza. A reptéri buszra 3 fontba kerül egy jegy, ha pedig oda-vissza megvesszük, akkor 5 font. A Cronisbrough-i jegy árát elfelejtettem megkérdezni, de nagyjából ugyanekkor tétel lehet. Angliában az első ajtónál kell felszállni és a buszvezetőnél lehet jegyet venni. A PlusBus jegyem nagyszerűen működött, elég volt felmutatnom és már utazhattam is. A buszjáratok esetében, csakúgy mint a vasútnál, számos társaság van még egy kisebb körzeten belül is. A doncasteri PlusBus jegy mindegyik cég járművére érvényes, akik a zónán belül üzemelnek, így ilyen részletekre szerencsére nem kell figyelnünk (nagyon jól áttekinthető zónatérkép van minden egyes városhoz, és még a fontosabb látnivalókat is jelölik rajta) 


Annak, aki az Egyesült Királyságon belül vonattal utazik, egy nagyon praktikus és gazdaságos megoldás a PlusBus jegy. A legolcsóbb napi jegy 2.50 font, de van heti és hosszabb időre szóló PlusBus jegy is. Nem lehet minden városban használni, de azért elég sok helyen elérhető. Érdemes tanulmányozni a cég honlapját, és azután ne felejtsétek el a vonatjegy mellé megvenni (nem minden esetben eléggé feltűnő ez az opció a vonatjegy vásárlásánál, de a járat kiválasztása és a jegy kifizetése között lehet beletenni a kosárba). Egyébként is érdemes Anglián belüli utazáshoz buszjáratokat nézni, mert vannak meglepően olcsó árak (például a Megabus-nál, akár 1-2 fontért egészen komoly szakaszokra is, de a National Express-nél is találhatunk hasonlóan kedvező jegyárakat).

 

www.plusbus.info/

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagrolszoloelmenyek.blog.hu/api/trackback/id/tr5015159300
süti beállítások módosítása