Világról szóló élmények - ahol az út a cél

Világról szóló élmények - ahol az út a cél

Feliz Navidad - Adventi hétvége Barcelonában és Madridban

2019. december 18. - Legjobb Áron


Budapesti indulással egy teljes hétvégét tölthetünk el Spanyolország két emblematikus városában - Barcelonában és Madridban -, úgy, hogy egy-egy egész nap jut mind a két metropolisz felfedezésére. Én december közepén jártam be ezt az útvonalat, így beleesett az adventi időszak és mind két városban megtapasztalhattam a karácsonyi vásárhangulatát.

 

mad_plm3.jpg



Az utat még szeptemberben foglaltam le, így akkor eszembe sem jutott, hogy ez már bőven az adventi időszak, így ott is lesz karácsonyi vásár. De amikor összeállítottam a programomat és a két város turisztikai oldalán felfedeztem, hogy bizony itt is létezik ilyen esemény, akkor nagyon megörültem a lehetőségnek, mert országhatáron túl eddig csak Bécsben jártam karácsonyi vásárban.


Barcelonában az óváros szívében, a katedrális előtti teret foglalják el az árusok bódéi. Ez a néhány utcából álló kis negyed igazán hangulatos, sok elemében őrzi a középkori városmag emlékét. Én a napomat a la Sagrada Familia-nál kezdtem, onnan sétáltam le a Passeig de Grácia széles sugárútján - melyen több híres Gaudi épület áll - a Placa de Catalunya-ig, ahonnan már egyenesen az óvárosi részhez visznek az utcák. A városközpontban hömpölygött a tömeg, de miután jellemzően nagyon széles járdák vannak, nem volt nyomasztó. A katalán fővárosban december közepén is nyár volt - igaz, csak 18 fok, de olyan erővel sütött a nap, hogy nekem ez teljesen nyári hangulat volt -, így nem igazán állt rá az agyam a karácsonyi hangulatra, hiába jártam végig az árusbódékat. 


bcn_lsg.jpg
bcn_gd2.jpg
bcn_adv.jpgA karácsonyi vásár Barcelonában - akár rövid ujjú pólóban is lehetünk



És mit árultak a vásárban? Nem volt igazán nagy választék, a legtöbb árus kis figurákat kínált óriási választékban, melyekből azután mindenki összeállíthatja otthon a saját Betlehemét. A gasztronómia vonal egyáltalán nem volt erős, úgy látszik, errefelé nem divat így étkezni. Miután bejártam az óvárosi rész néhány utcáját, érintettem még a katedrális mögötti St. Jaume teret is, ahol egy igen érdekes installáció - Paula Bosch művészi alkotása - díszítette a tér közepét. Innen pedig kimentem a La Ramblára és lesétáltam a vízpartig, ahol jó egy órát ültem, élvezve a nap simogató sugarait. 


bcn_plj2.jpg
bcn_plj.jpgA St. Jaume tér művészi Betleheme és a város karácsonyfája


Szombat este átrepültem Madridba, ahol szintén a város szívében, a Plaza Mayor-on várt a helyi karácsonyi vásár, amit vasárnap délelőtt kerestem fel. Szállásom a repülőtér és a belváros között volt, metróval egészen az Operáig mentem el, ahonnan már csak pár perc séta a Plaza Mayor. Mielőtt azonban megérkeztem volna a térre - amelyik már látótávolságra volt csak -, felfigyeltem egy Mercadora, és mivel ezek Spanyolországban igen látványosak, nem volt kérdés, hogy felfedezem. Utólag beazonosítottam, Mercado de San Miguel a neve és fantasztikus hely!

mad_merc2.jpg

mad_merc.jpgEnnél jobban nem is indulhat egy madridi városnézés - reggeli a Mercado de San Miguel-ben

 

Nem egy klasszikus piac, hanem egy olyan kis ékszerdoboz, melyben a több tucat árus mind valamilyen kis falatkát - tapas-t - árul. Az egésznek olyan a látványa, mintha a modern múzeumba lennénk: a kis szendvicsek mind műalkotások, elképesztő változatosságban. De itt nemcsak a szemnek szól a kínálat, hanem arra csábítanak, hogy kóstolj is. Amit bárki bátran megtehet, mert nagyon normális árak vannak. Egy-három euró általában egy falatka, ami minden estben komoly mennyiségű alapanyagot tartalmaz. Igazán szuper indítása volt a vasárnapnak, egy olyan program, amitől egy kicsit "madridinak" érezhettem magamat, hiszen az itt lakók is szemmel láthatóan így indítják a vasárnapjukat. 

És jöhetett a Plaza Mayor és a madridi karácsonyi vásár felfedezése. Ha lehet, itt még kevésbé volt karácsonyi hangulat, ugyanis a bódék legnagyobb százalékában, az általam csak "hülyegyerek sapkának" elnevezett, rettenetes fejfedőket árulták. Ezek pedig inkább a szilveszteri mókázáshoz passzoltak. Szóval, ha igazán hangulatos karácsonyi vásárra vágytok, akkor nem Barcelonába vagy Madridba menjetek, viszont ha szeretnétek decemberben is úgy várost nézni, hogy ne fagyjatok meg, akkor jó helyen jártok (Madridban 12 fok volt és felhős ég). Mind a két városban, még december közepén is, fél hat és hat óra között kezd el besötétedni, így az esti kivilágítást még éppen el tudod csípni a hazaindulás - a reptérre indulás - előtt.

 

mad_navi2.jpg

mad_plm.jpg

mad_plm2.jpgA Plaza Mayor igazán hangulatos keretet ad a madridi karácsonyi vásárnak



Barcelona és Madrid egész évben jó úti cél, használjátok ki, hogy Budapestről szombaton kora reggeli indulással repülhettek Barcelonába (ez azt jelenti, hogy kb. 10 órára már a Sagrada Familia-nál, vagy a belváros más pontján lehettek), vasárnap pedig késő este van repülőjárat Madridból Budapestre (én fél hétkor indultam el a belvárosból a repülőtérre, és így kényelmesen és időben kiértem). Mind a két városban 8.60 euro egy olyan napi jegy, amelyikkel minden tömegközlekedési eszköz igénybe vehető, beleértve a reptéri metrójáratokat is. Egy-egy nap természetesen csak ízelítőt ad a városokból, de elképesztően sok élménnyel térhetünk haza, és lehet egy picit shoppingolni is, mert üzletekkel mind a két város bőséggel el van látva.


mad_plt.jpgJellegzetes kúp alakú karácsonyfa imitáció. Ilyet Barcelona és Madrid számos pontján láthartunk 

 

 

Képek: saját fotók és https://www.esmadrid.com/

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagrolszoloelmenyek.blog.hu/api/trackback/id/tr9315354204
süti beállítások módosítása