Világról szóló élmények - ahol az út a cél

Világról szóló élmények - ahol az út a cél

2018 top utazási élményei - öt látnivaló, amelyért érdemes repülőre ülni

2018. december 31. - Legjobb Áron

 

Hosszú idő után az idei év második felében ismét lehetőségem nyílt arra, hogy rendszeresen utazzak. Volt mit bepótolni. Egy kivételével rövid kis kiruccanások voltak ezek - egy, maximum két naposak -, de nem volt ezzel semmi gond, mert én szeretek így utazni. A 2018-as év külföldi élményiből gyűjtöttem össze egy ötös top listát év végi összegzésként.

 

1., Palma

Mallorca fővárosa volt a legnagyobb meglepetés. És ez egy nagyon pozitív meglepetés volt. Odautazásom fő oka az volt, hogy régóta szerettem volna megnézni a katedrálist, amelyet képeken már nagyon sokszor láttam és vágytam arra, hogy ott álljak előtte, hogy körbejárhassam (és persze a belsejére is kíváncsi voltam). A katedrális valóban lenyűgöző, de én nem emelném ki Palma óvárosából, mert ez a rész egyben nyújt valami csodát. Hangulatos utcák, fantasztikus épületek, pezsgő élet és kellemes éghajlat. Ez így együtt Palma, ajánlom mindenkinek, mert Mallorca több, mint egy tengerparti nyaralás.

Részletes úti beszámoló itt olvasható

mlc.jpg

 

2., Bergamo

Bevallom, a második és a harmadik helyezettről kicsit hosszabban gondolkodtam - hogy melyik élmény legyen előbbre -, de végül a lombardiai kisváros került ide, mert összetettebb élményt nyújtott, mint a harmadik helyre sorolt Athén. Bergamo kényelemesen bejárható, csodálatos műemlékekkel, hangulatos utcákkal, olaszos temperamentummal és varázslatos panorámával a Felső városból. Ha legközelebb erre járok, akkor egy éjszakára feltétlenül itt is maradok, bejárva az ódon hangulatú utcákat holdfénynél, megvacsorázva egy kisvendéglő teraszánál.

Részletes úti beszámoló itt olvasható

img_20180910_110433.jpg

 

3., Athén múzeumai és az Akropolisz

Nem véletlen, hogy nem azt írtam ide, hogy a görög főváros, mert Athén önmagában - a modern, a mai város - nem fért volna fel ide. A múzeumai azonban igen és természetesen az Akropolisz is, amelyet bejárva azt érzi az ember, hogy visszatért valahová, ami bölcsője mindannak, amit tudunk, amiből táplálkozunk. És persze a görög konyha. Kár, hogy olyan nagy a kontraszt az ókori emlékek és a város mai képe között. 

Részletes úti beszámoló itt olvasható

kep_084.jpg

 

4., Szantorini

Ha azt mondom, hogy Szantorini-szigetén mindössze négy órát voltam, akkor joggal merülhet fel a kérdés, hogy miért kerülhet fel erre a listára. Azért, mert a kaldera szélére épült városrészt látni Fira-ban olyan élmény volt, amiért megérte odautazni, még akkor is, ha ilyen rövid időre. Ez az, amit nem lehet mérni. Nyilvánvaló, hogy több napon át sem unja meg a látogató, de ha akár csak egy pillantásra is látta, már nem felejti el. Beleég a retinájába, a szívébe, a lelkébe és úgy megy el innen, hogy már a visszatérést tervezi.

Részletes úti beszámoló itt olvasható

snt_este2.jpg

 

5., Sanssouci - Potsdam

Úgy látszik nálam 2018 a kisvárosok éve volt - és könnyen lehet, hogy ez 2019-ben sem lesz másként. A potsdami kastélyok és kertjeik - legfőképpen a Sanssouci - szintén régóta felkeresni vágyott látnivalók voltak. Az egész ott töltött nap nagy élmény volt - a kastélyépületek és a közöttük megtett út a parkban, a város központi része -, de azt a pillanatot soha nem fogom majd elfelejteni, amikor a park útján egy kanyar után feltűnt a Sanssouci és az alatt lévő teraszos kiképzésű domb. Ettől a látványtól ledöbben az ember, hiába tudja, hogy mi várja itt.

Részletes úti beszámoló itt olvasható

img_20180824_122719.jpg

 

+ 1., London

Tudom, hogy luxusnak tűnhet - vagy még inkább örültségnek - fél napra Londonba utazni. De egyfelől, aki szeret utazni, repülőre ülni, annak minden lehetőség élmény. Másrészt azért vágtam bele, mert volt elfogadható áron repülőjegy és transzfer a városba, és mert nagyon vágytam ide vissza (jártam már itt, az emblematikus helyszíneket láttam már korábban). Egy ilyen nap éppen annyira elég, amennyit kaptam tőle: amikor kiértem a Tate Modern-nél a Temze-partjára, hogy átmenjek a Millennium-hídon a túlsó partra - ahol a Szent Péter székesegyház kupolája uralta a látképet -, és belekerültem a helyiek forgatagába, akik élvezve a kellemes őszi napot, sétáltak, futottak, beszélgettek, akkor jó volt ott lenni. Élmény volt járni a központ főutcáit és megnézni pár helyszínt, amit nem láttam még.

Akit pedig érdekelnek a részletes úti beszámolók is, nézzen körül a blog 2018-es bejegyzései között!

london_mll.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagrolszoloelmenyek.blog.hu/api/trackback/id/tr4914521614
süti beállítások módosítása