Világról szóló élmények - ahol az út a cél

Világról szóló élmények - ahol az út a cél

A sütemények utcája - édes élet Bergamóban

2019. szeptember 17. - Legjobb Áron

 

Bergamo óvárosának főutcája az édesszájú emberek álmainak megvalósulása. A Citta Alta-ba, azaz a Felsővárosba megérkezve, kilépve a funicolare-ból, a via Gombito-n indul el mindenki, amely ugyan nem szélesebb  a környező utcáknál, de sokkal forgalmasabb. És mind a két oldalán üzletek sorakoznak. És ezek közül a legtöbb édességet árul (cukrászda, pékség esetleg fagyizó, vagy ezek kombinációja). Végigkóstolni lehetetlen, de azért próbáljuk meg legalább felmérni a kínálatot. Én megtettem: végigjártam az üzleteket és megosztom Önökkel, amit láttam. 

 

Kezdjük mindjárt a számomra a legfurcsábbal (legalábbis, ami a nevét illeti), a polenta sütikkel - Polenta e Osèi -, melyet minden cukrászda fő helyen árul, nagy mennyiségben, változatos méretekben, az egyszemélyestől a gigantikusig. És nem azért népszerű, mert olcsóbb lenne a többi süteménytől, hanem szemmel láthatóan nagy hagyománya van és szeretik, én azonban maradtam a többi süteménynél, azok iránt nagyobb bizalommal voltam. Igaz, a város turisztikai oldala külön felhívja rá a figyelmünket, hogy senkit nem tévesszen meg a név, mert ez egy nagyon finom sütemény. Ígérem, legközelebb nyitottabb leszek és feltétlenül megkóstolom (hoppá: egy jó ok arra, hogy visszamenjek). 


suti5.jpgPolente e osei - igen, ez Bergamo tradicionális édessége


Édesség választék van bőven, ellenben fagylaltot meglepően kevés helyen és visszafogott ízválasztékban láttam. Fagylaltot végül nem is az óvárosba ettem, hanem lent, a modern városrész sétálónegyedében, a Sant'Alessandro utcában. Nagyon jó volt és komoly mennyiséget adnak, egy két euróba kerülő adag - ami nem gombócot jelent,hanem mennyiséget, azaz többféle ízt is kérhet érte az ember - jóval több, mint nálunk két gombóc (a díszítéséről, az extrákról nem is beszélve: ostya, mini tölcsér).


bgyf.jpg
Ez egy 2 eurós adag


Gasztronómia még

Bergamóba kevesebb, mint fél évvel az első látogatásom után tértem vissza. Mégpedig azért, hogy este is bebarangoljam az óváros utcáit, és az egyik hangulatos téren vacsorázzam. Ez a második látogatás alkalmával meg is valósult, ugyanis az óváros szívében, a leghangulatosabb téren, a Piazza Vecchian fogyaszthattam el a vacsorámat. Itt egymás mellett van egy kifejezetten drága és egy megfizethető árú étterem. Utóbbi azt jelenti, hogy nagyjából 10 euro egy főétel (pizza vagy tészta), és ahogy elnéztem ez a jellemző ár a város éttermeiben. Ha már megtehettem, hogy válasszak, én erre a helyre szavaztam a gyönyörű környezet okán, február végén is kint ülve a teraszon (mert kellemes volt az este). Az étel finom volt, egyszerű, de nagyszerű, remek ízharmóniával, olyan, mint amilyennel Olaszországban általában találkozik az ember. A hely neve Bar Flora Di Mariani Paola & C. Sas.

piaz.jpgAz óváros főtere esti hangulatban az étterem teraszáról fényképezve


sanvig.jpgA Ristorante Baretto de San Vigilio terasza (mögötte pedig a funicolare állomásépülete)


Másnap a funicolare-val felmentem a San Vigilióra, és rögtön a felső állomáson, ahogy kiléptem az épületből, feltűnt egy nagyon hangulatos hely, hatalmas terasszal, kilátással az óvárosra, és sok vendéggel, akik szemmel láthatólag élvezték az ételeket, amelyeket fogyasztottak. Amikor közelebbről is megnéztem a helyet, két dolog ragadta meg a figyelmemet: az egyik, hogy Michelin guide ajánlással rendelkezik, a másik pedig az, hogy a főételeik csak pár euróval kerülnek többe - 14-16 euro egy előétel vagy főétel -, mint azon a helyen ahol este ettem. Ami egy nagyon korrekt hely volt, de messze nem olyan színvonalú, mint amit itt láttam. Miután az esti árak teljesen reálisak voltak, arra következtettem, hogy itt nagyon jó lehet az ár/érték arány. Az ebéd után pedig az is nyilvánvaló lett, hogy nemcsak a tálalás volt jobb, de a konyha is jóval magasabb színvonalat képvisel. Bergamóban ez az étterem minden szempontból megéri, érdemes betervezni egy ebédre vagy vacsorára (este egy picit magasabbak az áraik). Ristorante Baretto di San Vigilio meglátogatásával minden szempontból felértem a csúcsra. És érdemes úgy tervezni, hogy a négy fogásos menüt kóstoljuk meg (kétféle is van), amelyik 35 euróba kerül - hétköznap, ebédidőben - vízzel, borral, kávéval és a terítési díjjal (coperto) együtt. 

bergo2.jpgMaccheroncini fresh pasta carbonara style with prawns - ez egy első fogás (primi piatti)

 

bergo.jpgHandmade bread ravioli bergamasca style - szintén a primi piatti-k közül

 

Egy olaszországi utazás mindig szól a hedonista élvezetőkről is, még akkor is, ha nem eszünk megállás nélkül. Mert amikor viszont eszünk, az élmény lesz. Bergamo pedig ideális helyszín egy falat Olaszországra. Használják ki a lehetőséget, amikor van repülőjárat korán reggel Bergamo repülőterére és késő este vissza, és egyenek egy jó tésztát, rizottót vagy pizzát, mellé pedig finom süteményeket és fantasztikus fagylaltokat.  

 


A kínálatról pedig beszéljenek a fényképek:

sut2.jpg

suti2.jpg

suti.jpg

 

Tavaly szeptemberben, egy bergamói utazás hatására kezdtem el blogot írni. Az első beszámoló megünneplésére született ez a bejegyzés, melyben helyet kaptak a második bergamói utazásom élményei is. 

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagrolszoloelmenyek.blog.hu/api/trackback/id/tr1714604018
süti beállítások módosítása