Világról szóló élmények - ahol az út a cél

Világról szóló élmények - ahol az út a cél

Mindehol jó, de a legjobb Bergenben!

2019. július 27. - Legjobb Áron

Eltelt 2019 első hat hónapja és miután már mögöttem van néhány utazás, úgy éreztem, hogy ideje összegzést készíteni arról, hogy mi volt a legjobb élmény ebben a félévben. Kilenc országban jártam, tizenkét alkalommal ültem repülőre (és volt pár autóbusszal illetve vonattal megtett szakasz is). Jártam csodálatos városokban, volt részem izgalmas kalandokba, és a tapasztalatok feldolgozása után elkészítettem a saját toplistámat a felkeresett úti célokról.

 


Bergen


Hogy melyik város tetszett a legjobban, azt már a cikk címe is elárulta. A norvégiai Bergen volt a legnagyobb élmény minden szempontból. Örülök, hogy kihasználtam a lehetőséget, és elrepültem ide tavasszal, abban a rövid időszakban, amikor a Wizzair újraindította a járatát kb. egy hónapra (jelenleg Stavangerbe repülnek, gondolom azért, mert a MOL arrafelé egy olajfúró platformot működtett). Ahhoz, hogy maximálisan jól éreztem magam Bergenben, kétségkívül hozzájárult, hogy mind a két napba, amíg ott voltam, nagyon szép idő volt. És az is, hogy a városközpont felfedezése után bátran neki indultam Bergen vonzáskörzetét is felfedezni. A "vidéki" Norvégia pontosan azt a hangulatot hozta, amit a fényképek,filmélmények alapján elképzeltem Skandináviáról.


bgo_panorama.jpg

 

Mi volt a legnagyobb élmény: Összességében a csend és a rend. Nagyon lehet élvezni azt a nyugalmat, békét, amit mindenhol érez az ember. Kedvesek és segítőkészek az emberek, nem frusztráltak. Csodálatos élmény volt felmenni a Mont Floyen-re és együtt kirándulni a helybeliekkel. A leginkább lenyűgöző számomra a norvég táj volt. Bergen klassz város, sok értékes műemlékkel és látnivalóval. A belvárosi része nem túl nagy, kényelmesen bejárható gyalogosan is. Azzal a menetrenddel, amivel én utaztam - aránylag kora reggeli érkezés és másnap esti elutazás - minden megnézhető, ami megtekintésre érdemes. 


Tapasztalatok: Kellemes tapasztalat volt a számomra, hogy minden előzetes félelmemmel szemben, nem volt megfizethetetlenül drága ez az utazás. Igen, vannak számunkra meglepően magas árak is, de aki veszi a fáradságot, hogy körbenézzen, az mindenből talál megfizethető árut (annyiért, ami még a hazai viszonyokhoz mérten is reális). 


Visszamennék ide: Bármikor. Vissza is fogok. Ha lenne repülőjárat reggel oda és este vissza, akkor csak azért is hajlandó lennék felülni rá, hogy kiránduljak egyet. Legközelebb sokkal nagyobb kirándulásokat fogok tenni, mert csodálatos élmény volt minden perc, amit az erdei utakon töltöttem.


A részletes úti beszámolóm itt olvasható



Brugge


Nem ABC sorrendben haladok, így alakult, hogy b betűs városok hatottak rám a legjobban ebben az időszakban. Ráadásul Brugge csak nagyon kicsivel szorult a második helyre. Jó eséllyel erről a városról már mindenki hallott, látta képeken, tudja, hogy mennyire hangulatos. De a valóság még ezzel együtt is elkápráztat, mert minden sokkal szebb, sokkal hangulatosabb, mint amit a képek sugallnak róla. Sokat hozzátett az élményhez, hogy este érkeztem meg, és rögtön elindultam a város felfedezésére. A népszerű turisztikai célpontok szinte már élvezhetetlenek, olyan mennyiségű ember keresi fel őket. Brugge-ben január közepén voltam, ami a legkevésbé sem számít főszezonnak, de napközben még így is rengeteg turista járta az utcákat. Este viszont csend volt, lehetett élvezni a város varázsát, hogy simán a középkorba képzelhette magát az ember. 


brg_rm.jpg

Mi volt a legnagyobb élmény: egyértelműen a késő esti séta a jóformán teljesen kihalt városban. Brugge nagyon egyben van, szép, hangulatos és varázslatos. És érdemes utazás előtt tanulmányozni a város történelmét, hogy mennyivel jelentősebb volt a középkorban, és azután ezzel a szemmel nézni az utcákat és a házakat.


Tapasztalat: Nekem most sajnos csak egy nap jutott a városra, ami arra volt elég, hogy a történelmi városrész utcát igen alaposan végigjárjam, de múzeumokba már nem jutottam be, pedig terveztem. Brügge felfedezéséhez legalább két nap kell, de még jobb, ha három van. Januárban természetesen hideg volt, de sokkal keményebbnek éreztem, mint ami a celsius fok alapján indokolt lett volna (talán a tenger közelsége, a levegő páratartalma miatt volt, nem tudom). A téli időszak ideális a város felfedezésére, de az öltözékünk legyen meleg.

Visszamennék ide: Igen egyértelműen, már csak azért is, hogy a múzeumok kiállításait is megnézzem, de bármikor szívesen bejárom az óvárost is újra.


A részletes úti beszámolóm itt olvasható


Nürnberg


A harmadik helyért is nagyon  szoros volt a verseny Nürnberg és Lille között, de a német város mindent összevetve többet tud nyújtani a turistáknak. Ez a félév egy kicsit tematikusra sikerült, hiszen a felkeresett városok egy nagy részére jellemző volt, hogy a középkorban egészen jelentősek voltak - sokkal jelentősebbek, mint napjainkban -, és volt közük a Hansa-szövetséghez is. Nyilván nem véletlenül alakult így, érdekel ez a korszak, a fennmaradt emlékeivel együtt. Nürnbergbe egy hétfői napon jutottam el, ami azt jelentette, hogy múzeumi kiállítást nem fogok tudni megnézni, de a vár szerencsére nyitva volt. Arra viszont nagyon is elég volt ez a nap, hogy bejárjam az óváros utcáit. Nürnberg hangulatos város, igen erős egyházi emlékekkel (középkori templomokkal), és egy klassz középkori várral. Albrecht Dürer házát most csak kívülről tudtam megnézni, de legközelebb nem hagyom ki.    


nue_varos.jpg


Mi volt a legnagyobb élmény: az önmagában is hangulatos, középkori épületekben bővelkedő óvároshoz nagyon sokat tesz hozzá a városközpontot kettészelő Pegnitz folyó, akkor is, amikor a hidakról nézzük, és akkor is, amikor lemegyünk a partjára. És egy kulináris élmény: Nürnberg híres a kolbászáról is, amit számos helyen árusítanak is, mégpedig turistabarát módon. Faszénen sütve, zsemlében, három euróért adják és nagyon finom.


Tapasztalat: Nürnberg elsősorban azoknak élmény, akik szeretik a középkor hangulatát. Az óvárosi rész egy nap alatt is jól bejárható gyalogosan, de bőven van annyi látnivaló, hogy két-három napra is elosztható. Egyházi épületekben - templomokban - felülreprezentált, de mindegyik érdemes a megtekintésre.

Visszamennék ide: Igen, mindenképpen, elsősorban a múzeumi kiállítások miatt (ezen belül is kifejezetten az Albrecht Dürer-ház szerepel a listámon), de maga a város is olyan hangulatos, hogy bármikor szívesen sétálok benne, akkor is, ha csak pár órám van rá. 


A részletes úti beszámolóm itt olvasható


A többi városról rövidebben írnék


Lille: Nem véletlenül került fel az utazási listámra és nem is okozott csalódást. Pont annyira eklektikus, hogy a változatossága gyönyörködtessen. Van egy nagyon hangulatos városrésze, szép épületekkel, fantasztikus pékségekkel és cukrászdákkal. Látnivalóit tekintve nem sorolható az élmezőnybe, de nagyon kellemes város.

Thesszaloniki: Helyezésébe talán az is közrejátszik, hogy itt töltöttem a legkevesebb időt - csak félnapot -, valamint az az általános hangulat, ami már Athénban is elfogott, és amitől van bennem egy kis ellenérzés a görög városok iránt alapként (valahogy rendetlennek hatnak az utcák, amitől lesz bennem egy negatív alapérzés). Pedig Thesszaloniki jó hely, sok régi - elsősorban egyházi - épített emlékkel, egy kellemes tengerparti résszel.

Krakkó: Nem mondhatok semmi rosszat Krakkóra, de valahogy nálam mégsem fért be az élmezőnybe. Pedig az is biztos, hogy fogok még erre járni. Most januárban kerestem fel, de biztos, hogy más lesz tavasszal, de főleg nyáron. Kap még esélyt.

Bergamo: Ezt a várost nagyon szeretem, mindent elmond vele kapcsolatban, hogy tavaly szeptemberben jártam itt és máris visszatértem, azért, hogy egy estét is eltöltsek az óváros utcáin bolyongva. És megérte, pontosan azt kaptam, amire számítottam. Bergamo egy nagyon szuper város, amelyik mindent tud, viszont emberléptékű, családias, azonnal megszerethető. 

És ebben az időszakban ért olyan élmény is, ami nem szokott velem előfordulni, mert én mindenhol jól érzem magam, de most két városból is úgy jöttem el, hogy nem igazán tudtam pozitívumot kiemelni az ott töltött időből. Az egyik Linz volt, ahová pedig évek óta vágytam, de a valóságban nem azt kaptam, amit előre elképzeltem, a másik pedig Brüsszel volt, ahol pedig már jártam két alkalommal is (igaz, nem mostanában). A belga főváros kifejezettem koszos és kaotikus volt, nem nyűgözött le, nem éreztem jól magam benne. 

 
Jártam ebben a hat hónapban kilenc országban (és egy tizedikben is, de azon csak keresztül buszoztam). Volt két izgalmas kalandom, az egyik az, amikor törölték a repülőjáratomat és meg kellett oldanom a hazajutásomat nem éppen ideális körülmények között, a másik pedig Krakkóban esett meg, amikor kimaradt a reptérre menő vasúti járat, amit nem éppen profin kommunikált a helyi vasúttársaság, de végül még éppen elértem a repülőjáratomat a vonatpótló buszjárattal. Az örök tanulság pedig az, hogy mindig legyünk felkészülve egy váratlan helyzetre.

 

 

Utazásaim 2019 első félévében

Budapest-Krakkó (Flixbus)

Krakkó-Nürnberg (Ryanair)

Nürnberg-Budapest (Ryanair)

Budapest-Brüsszel/Charleroi (Ryanair)

Charleroi-Lille (Flibco)

Lille-Brugge (Flixbus)

Brugge-Brüsszel/Charleroi (Flibco)

Budapest-Bergamo (Ryanair)

Bergamo-Budapest (Ryanair)

Budapest-Bergen (Wizzair)

Bergen-Bécs (Wizzair)

Bécs-Linz (Westbahn)

Linz-Bécs (ÖBB)

Bécs-Budapest (Flixbus)

Budapest-Thesszaloniki (Wizzair)

Thesszaloniki-Budapest (Ryanair)

Budapest-Brüsszel/Charleroi (Wizzair)

Charleroi-Eindhoven (Flixbus)

Eindhoven-Debrecen (Wizzair)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagrolszoloelmenyek.blog.hu/api/trackback/id/tr6314982448
süti beállítások módosítása